На головну Команда  | 
Тростянець УКР | РУС
Поїздка в Сумську область це завжди купа нових вражень. Тут не так як у нас в центрі України, тут якось все по своєму. Дерев'яні хати, високі двохметрові паркани, біля воріт перед хатою лавка, шоб ввечері посидіти потеревенити з сусідом про жизнь, а посеред двору здоровенна висока береза - класична картина для більшості сіл Сумської області.

344 Житомир - Харків на станції Смородине

Транспортним засобом для поїздки вибрано поїзд Житомир - Харків, який має скажено крутий час відправлення і прибуття. Точка відправлення - залізничний вокзал Київ-Пасажирський. Поїзд з Житомира приповз з запізненням на 20 хвилин, штовхаючи перед собою важку хмару розжареного ефіру, яка сьогодні ввечері замінила Киянам повітря. Час зупинки скорочений, вагон швидко напаковується пасажирами, стоїмо ще кілька хвилин і відправляємось. На дворі вже давно стемніло, за вікнами миготять вогні столиці, чути як гуркотять опори мосту через Дніпро, переїжджаємо на лівий берег... Вирубається світло і у вагоні стає зовсім темно, але по проходу ще довго бігають в тамбур смалити цигарки і пити пиво...

Залізнична станція Смородине

В Тростянець приїжджаємо близько шостої ранку. З вагонів вивалює чимала купа народу і товчеться на платформі, чекаючи відправлення поїзда, який не дає пройти до вокзалу. Кілька хвилин зупинки, машиніст обстукує колеса тепловоза, довгий гудок, і ТЕП70 з гербом Радянського Союзу на боку поволік вагони в Харківському напрямку.

Паровоз Эм біля депо Смородине

Смородине - залізнична станція в місті Тростянець Сумської області. Історія станції з приємною солодкуватою назвою починається в кінці XIX століття під час будівництва залізнодорожної гілки Харків - Ворожба. В 1877 році закінчується будівництво локомотивного депо Смородино. Депо працює до цього часу і обслуговує вже правда не паровози, а тепловози і дизельні рейкові автобуси. Зараз станція Смородино забезпечує перевезення пасажирів на великій кількості приміських маршрутів в Сумській і Харківській областях, рух на яких виконується в основному рейковими автобусами або класичними монстроідальними приміськими составами на базі одного тепловоза і двох-трьох списаних плацкартних вагонів. В пам'ять про славне паровозне минуле біля депо встановлено один з кращих радянських паровозів серії Э.

Площа 40-ї армії

Красавчик залізничний вокзал був збудований в 1982 році. Незважаючи на свою сучасність, вокзал чудово вписується в панораму привокзальної площі імені 40-ї армії. Площа 40-ї армії класичний приклад того, якою має бути площа перед вокзалом. Стерильна чистота, клумби, відсутність вонючих кабаків і танк Т-34 на згадку про героїчний подвиг радянських солдатів.

Благовіщенська церква

Найцікавіша архітектурна спадщина міста ховається зразу за поворотом. Спустившись вниз від жд вокзалу, проходжу мимо автостанції, біля якої одиноко стоїть замучена маршрутка на Суми, повертаю ліворуч, проходжу по мосту через річку Боромлю і втикаюсь носом в Благовіщенську церкву, яка стоїть не багато, не мало, з 1750-го року.

Пам'ятник Леніну

Як і положено в такій ситуації, мир і спокій навколо церкви завжди охороняє пам'ятник Володимиру Іллічу. Поруч з Іллічем стоїть невеличка капличка, пам'ятна табличка на якій розказує, що освячена каплиця була з нагоди 75-ї річниці голодомору в Україні.

Круглий двір

Найбільш ефектною архітектурною спорудою Тростянця, з точки зору таких як я приїжджих роззяв, яким все одно на що витріщатися, безумовно є круглий двір. В свої часи це був аналог Римського колізею, де проходили міські розважальні міроприємства за участю коней, які гасали по колу і шутів, котрі розважали всіх, хто удостоївся честі попасти в це місце.

Парк

Історія круглого двору починається в XVIII столітті, коли хазяїном Тростянця став князь Голіцин, за наказом якого будується і круглий двір і ціла купа інших архітектурних пам'яток, які дожили до нашого часу.

Маєток панича Голіцина

Біля круглого двору, в симпатичному парку знаходиться маєток Голіциних, в котрому в 1864 році гостював Петро Ілліч Чайковський.

Парк

Лавочки в парку на березі Боромлі виявились ідеальним місцем для відпочинку. Скормив тут собі половину продовольчого запасу і куруючись туристичною картою, котра стоїть перед круглим двором почвалав по вулиці Червоноармійській.

Вознесенська церква

По Червоноармійській знаходиться цікава за архітектурою Вознесенська церква, збудована тут в 1913 році. Церква виглядає справжнім гігантом на фоні хаток, які попритулялися до неї з усіх боків.

Центр Тростянця

Центр Тростянця

Центр міста частково забудований при радянській владі, особливо виділяється величезна будівля ресторану "Ювілейний". Але небагаточисленні сучасні будинки просто не помічаються на фоні забудови початку минулого століття, і тим більше, навіть не рівняються з стандартними, класичними для Сумщини, дерев'яними хатками.

Kraft Foods Україна

По вулиці Набережній, в промисловому райончику міста, поміж старих заводських цехів і бараків, притулився основний промисловий гігант Тростянця - виробник шоколаду і кави підприємство Kraft Foods Україна.

Вокзал Смородине

Виїзд з Тростянця такий же безпроблемний як і прибуття. В місті є два основних протилежних напрямки руху - Суми і Харків. В вечірній час, а особливо на вихідних, всі пасажири які кучкуються на вокзалі діляться на дві команди, ті які їдуть на Суми і ті які їдуть на Харків. Рух в обидва боки абсолютно безпроблемний. Крім приміських поїздів і дизель поїздів підвищеного комфорту, можна виїхати пасажирським поїздом, покупка квитка на який не є проблемою, незважаючи на транзитність.

липень 2011