Знайомство з Охтиркою почалося з 822-го поїзда Білопілля - Охтирка, яким я й приїхав в цей райцентр на півдні Сумської області. Залізна дорога до Охтирки - це 17-ти кілометрова залізнична гілка, яка тягнеться через поле до станції Кириківка на магістральній лінії Харків - Суми. Ганьба тим атласам і картам, на яких не нанесений цей шматок стальної магістралі. Будівництво залізної дороги до Охтирки почалося в далекому 1893-му році згідно з царським указом. Через два роки будівництва в Охтирку примчав перший вантажний паровоз. В кінці 50-х років минулого століття біля села Качанівка Охтирського району відкривають потужне нафтогазове родовище і через Охтирку починають возити сиру нафту. Сьогодні, крім вантажних поїздів, до міста кілька разів на день їздять приміські рейкові автобуси, які виграють у звичайних автобусів і в якості обслуговування і в швидкості перевезень.
|
Станція Охтирка
|
Залізничний вокзал в Охтирці знаходиться в північній частині міста. По суті це околиця міста, але до центру звідси йти недалеко. Витріщаючись на дерев'яні хати і оглядаючись на всі боки, просуваюсь потихеньку по вулиці Леніна в напрямку центру.
|
Охтирка. Типова архітектура
|
50-ти тисячна Охтирка вже далеко не село, в місті повно промислових підприємств, в центрі є навіть світлофори, але тут немає жахливої міської метушні, на вулицях якось по сільському затишно і навіть спокійно.
|
Гімназія по вулиці Фрунзе
|
Одна з центрових точок міста - площа Леніна. В центрі площі стоїть свіжорозфарбований золотистою фарбою Ленін від якого в різні боки розходиться пучок вулиць. Походивши по площі, беру курс в центр міста по вулиці Жовтневій.
|
Районний будинок культури
|
Перше шо вразило - районний будинок культури. Такого гігантського приміщення клубу я не бачив ніколи. Часто в клуб перетворювали костел чи церкву, руйнуючи дзвінницю і перебудовуючи центральний вхід, але ця будівля схоже збудована з нуля.
|
Спасо-Преображенська церква
|
Наступний, вартий уваги, об'єкт по вулиці Жовтневій - Спасо-Преображенська церква. Церква збудована в 1905 році. За часів Радянського союзу була частково зруйнована, зараз проводиться реставрація, яка зашілфувала масу дрібних і дуже цікавих деталей на стінах церкви.
|
Спасо-Преображенська церква
|
Друга центрова точка міста - площа Жовтнева. Тут, на перехресті між міським стадіоном і парком, стоїть величезний Покровський собор.
|
Покровський собор
|
Рядом з ним, буквально на відстані кількох десятків метрів - Введенська церква. Обидві споруди датуються XVIII століттям.
|
Введенська церква
|
Парк, який виріс по сусідству з собором, виглядає біднувато. Найефектніша паркова споруда - експресивний пам'ятник героям революціонерам Охтирщини.
|
Вечная слава героям революции, павшим за победу советской власти на Ахтырщине
|
Гуляючи по Охтирці, збився з наміченого курсу, і нарізаючи круги навколо центральної частини міста, надибав провулок Ілліча. Не дивно шо по провулку з такою назвою знайшлася ще одна - Георгіївська церква.
|
Церква Георгія переможця
|
Навпроти церкви, по тому ж провулку Ілліча, знаходиться станція юних техніків. Юних техніків поселили в цікавому й неординарному будинку, поруч з яким знаходяться залишки старої брами з п'ятисвічниками.
|
Станція юних техніків
|
|
Станція юних техніків
|
Тиняючись провулками, можна знайти досить колоритні розвалини, роздивлятися які на багато приємніше ніж сучасні новобудови обклеєні фарбованим пінопластом.
|
Охтирка
|
|
Охтирка
|
Колись подібною екзотикою могла похвалитися навіть столиця, але то було так давно, шо в це вже ніхто не вірить.
|
Фотографія
|
|
Сумиобленерго
|
Місто досить велике і оббігати всі закутки Охтирки за пів дня слабореально. Нечасті гості у вигляди туристів, які сюди все ж таки заїжджають, більш полюбляють центральну частину міста - два кілометри вулиці Жовтневої від площі Леніна до площі Жовтневої.
|
ЖД вокзал Охтирка
|
Назад вертаюсь теж поїздом. Часто буває так, шо приїжджати приходиться поїздом, а назад вертатись вже автобусом, із-за незручного графіка руху поїздів. У випадку з Охтиркою все люкс. Рейкові автобуси їдуть в зручний час і класно стикуються з транзитними поїздами.
|