На головну Команда  | 
Могилів-Подільський УКР | РУС
В Могилів рішили їхати в двох з Назаром. Назар живе в Жмеринці і нам обом це давало можливість нормально виспатися в нього дома і не поспішаючи піти рано на вокзал, щоб встигнути на поїзд, який відправляється в 8.47.
В Жмеринку ми приїхали з Вінниці останньою електричкою, яка відправлялась близько дев'яти вечора. Козирний час для всяких придурків, які так і хочуть залізти в цей поїзд і доїхати ним до своєї рідної зупинки, встигнувши за 15-20 хвилин поїздки випити пару пляшок горіляки. Остання електричка їде трохи швидше інших електричок, в вагонах дуже мало народу, загрузка-вигрузка пасажирів проходить миттєво, ну і на деяких не популярних зупиночних платформах поїзд не зупиняється. Біля нас сиділа компана із чотирьох мужиків, які вже нехотя допивали пів літра, прикалуючись над самим меншим, який ніяк не міг влити в себе останні 50 грам.
Те шо в поїзді в натурі їхали придурки підтвердилось хвилин через 20 поїздки, хтось смикнув стоп-кран і прийшлось чекати поки машіність гарненько виматюкається через гучномовці у вагонах і знову заведе свій поїзд. Хвилин через 5 електропоїзд знову зупинився по причині натиснутого стоп-крану. Трохи поволавши на винуватців зупинки поїзда і викликавши наряд міліції в якийсь-там вагон, машиніст дав газу і ми знову поїхали. Їхали не довго. Знов шось сталося і причиною цьому, судячи з усього, знову були якійсь ненормальні, яким було весело їхати з мордобоєм в тамбурі. Ясний перець, машиніста це все достало і він через гучномовці звернувся до всього составу електропоїзда: "Шановні пасажири, якшо в поїзді є сильні люди, які могли б заспокоїти придурків які весь час тормозять поїзд, прохання пройти в перший тамбур першого вагону і заспокоїти збісившихся". Наші мужики, сусіди по вагону, отримавши офіційний дозвіл набити комусь пику, в ту ж хвилину зірвались із своїх місць і пульою кинулись в розсипну, причому в різні сторони состава, щоб услужити машиністу електропоїзда.
Далі їхали без особливих пригод. Приїхали близько десятої вечора і в ще відкритих магазинах прикупили на завтрашню поїздку ковбаси і хліба для бутербродів.
На наступний день, хвилин за 20 до відправлення, ми були вже на вокзалі. Жмеринка завжди приємно радує своїм старим і гарним вокзалом.

Жмеринка

Вокзал побудований в кінці XIX століття цікавий своєю архітектурою, яка вціліла під час другої світової війни. Серед особливостей вокзалу високі платформи, які дозволяють комфортно залазити і вилазити з вагонів.

Вокзал

Більшість приміщень вокзалу акуратно реставровані

Серед акуратно реставрованих приміщень вокзалу можна знайти вихід до системи підземних переходів, які з'єднують вокзал з платформами і з службовими приміщеннями. Підземний перехід, в який можна попасти безпосередньо з самого приміщення вокзалу, інколи викликає цікаві і навіть містичні відчуття.

Спуск до переходу

Система переходів, як свідчить історія, була побудована в кінці XIX століття разом із залізничним вокзалом Жмеринки, який тоді стрімко розвивався, і повинна була зупинити ходіння пасажирів і службовців вокзалу по коліях. Про давній вік переходу свідчать, характерні для того часу, прикраси на стінах і на стелі. Тільки від початку будівництва вокзалу пройшло вже більше ста років і перехід трохи втратив свій початковий вигляд, зате з'явився характерний сирий запах підземного приміщення, але це тільки надає переходу ще більшої містичності.

Підземний перехід

Крім містичного тунелю на потрібну платформу можна вийти ще двома підземними переходами. Один з них зроблений в банальному радянському стилі і нічого цікавого собою не представляє, але от другий досить цікавий. Хоч він і був реставрований, але щось давнє від нього все таки лишилось. Перехід дуже довгий і йде майже під всіма залізнодорожними полотнами.

Другий Підземний перехід

Зверніть увагу, під потолком, завдяки пофігістичності радянських інженерів, розмістились електричні кабелі живлення всяких залізничних систем, трохи зіпсувавши загальний вигляд підземної споруди. Да і стеля вже із залізобетонної панелі.
Виходимо з Назаром через перехід на п'яту платформу. Дизель-поїзд Жмеринка - Могилів-Подільський вже давно поданий на посадку і ми ще кілька хвилин тиняємося біля составу, оглядаючи вагони і вибираємо більш симпатичний.

Дизель-поїзд Жмеринка-Могилів-Подільский

Состав складається із чотирьох плацкартних вагонів і дизеля 2ТЭ116. Хоча поїзд і вважається приміським, але біля кожного вагону є провідниці, так що всередину попасти без квитка досить складно.

2ТЭ116

Всілись, поїзд плавно розганяється, за вікном ще довго мелькають володіння залізної дороги, а також віддалені передмістя Жмеринки.
Хвилин через десять поїздки вагон наповнився цікавим шумом, дуже дивно, але перше, що прийшло в голову - це церковний хор. Шум якийсь дуже розсіяний і не дає зрозуміти де джерело звуку. Потім в голову прийшла думка, шо можливо машиністи рішили нас потішити музичкою з гучномовців по всьому составу, але із-за неякісного сигналу до нас доходила не музика, а якесь хоч і дуже дивне, але гудіння.
Хвилин через 10 "церковний гул" затих і ми з Назаром про нього геть забули, захопившись переглядом пейзажів і залізничних будівель, які мелькали за вікном. До Могильова іде одноколійна залізна дорога, кількість колій збільшується тільки на біль-менш великих зупиночних пунктах. Дорога, як не дивно, міжнародного значення, по ній рухаються декілька поїздів Москва-Кишинев, Сенкт-Петербург-Кишинев, Кишинев-Мінськ і навіть Кишинев-Варшава у вигляді безпересадочного вагону.
Багатезно народу їде в містечко Бар, і після Бару в поїзді стає трохи спокійніше. Залізна дорога весь час дуже сильно петляє і маневрує поміж високих горбів і лісних масивів.

Жмеринка - Могилів-Подільський

Велику петлю залізна дорога робить до Бару, а після нього майже під прямим кутом повертає на південь і потім деякий час йде більш-менш рівно. Під час всієї поїздки поїзд не проїжджає ні через одне велике місто, тому око радує тільки дуже гарна природа і періодично виникаюча із-за густих заростів інфраструктура залізної дороги, побудована ще в радянські часи. Зараз все це добро потихеньку розвалюється без потреби, так як прибутку не приносить, а обслуговування потребує.
Під'їжджаючи все ближче до Могильова і так петляюча залізна дорога починає петляти ще більше, маневруючи по височинах, огинаючи непосильні для будівельників залізної дороги підйоми і спуски.

Жмеринка - Могилів-Подільський

Після того як дорога запетляла ще сильніше, повороти стали ще більш покрученими і страшнішими, але за вікном під рейками в гущі лісу замелькали жилі будівлі і крізь верхівки дерев почала проявлятись людська цивілізація. Ще 10 хвилин і ми під'їжджаємо до околиць Могилів-Подільського, через якусь мить в заслоні із дерев утворюється дірка і нашим з Назаром очам відкривається грандіозна картина на могучий Дністер - широке русло річки, яка тече між двома країнами і служить кордоном між Україною і Молдовою.

З другої сторони річки вже Молдавія

Ще пару хвилин і ми без всякого пафосу і особливих об'яв про те, що це кінцева зупинка приїжджаємо в Могилів-Подільський. Народу, який їде в поїзді до Могильова не так вже й багато і вагони швидко звільняються.

Могилів-Подільський

Вокзал зустрічає нас приємним зовнішнім видом. Але перше, що кидається в очі і навіть заставляє почувати себе якось трохи дискомфортно це величезна кількість міліції, охорони і працівників таможні. Ці всі люди в голубій, зеленій і кольору хакі формі весь час сновигають туди-сюди і навіть трохи напрягають своєю присутністю, з'являється навіть легке внутрішнє бажання сховатись від них. Шо поробиш, прикордонне місто...
Друге здивування отримуємо від залів чекання і взагалі від місць, де можна посидіти почекати поїзд.

Могилів-Подільський

Скрізь пусто і вільно, на вулиці ні одної людини, а плитка покладена на вулиці біля двох лавочок навіть почала заростати травою, в залі чекання сидять дві людини! Одразу якось незвично після гігантів приміського пасажиропотоку центральної України - Фастова, Козятина, Жмеринки і т.д.
Повинуючись зову природи йду дослідити місцевий туалет. Трохи походивши, почитавши таблички з стрілочками, в стороні від вокзалу знайшлась досить пристойна зовні споруда. Всередині ватер клозет виявився трохи розмазанішим, ніж зовні але стопроцентово придатним для використання.
Справивши нужду, йдемо з Назаром подалі від вокзалу. Залізнодорожний вокзал стоїть трохи далі від самого міста, тому щоб попасти в місто можна скористатись маршрутним таксі. Ми ж стурбовані бурчанням шлунків рішили заспокоїти їх десь не сидячи на лавочках чи в кафе (яких навколо або взагалі не було, або вони були непомітні), а сидячи на берегу Дністра і дивлячись на його спокійні води. Трохи пошукавши спуск до річки, але трохи заплутавшись на місцевості ми запитались у місцевого жителя, який з радістю підказав якою вуличкою спускатися вниз до річки. Протопавши хвилин 10-15 в потрібному напрямку нами на вулиці була виявлена звичайнісінька колонка з допомогою якої можна було безплатно нагенерувати скільки завгодно чистої води. Це ще одна особливість міста. Трохи пізніше таких колонок ми знайшли не одну. Ще хвилин 5 по схилу і ми вже сидимо на березі Дністра і смакуємо атмосферу спокою і тиші. Неподалік від нас декілька рибаків, зайшовши по коліна в воду, ловлять рибу, якісь пацани також від них не відстають і також дьоргають по черзі свої удочки. Тишина, красота, сидимо на зеленій траві, жерем бутерброди з ковбасою, запиваємо їх кефіром і дивимось на Молдавію. Благодать!

Дністер

Вода в Дністрі досить чиста, дно з гальки, води приблизно по коліна, ось такий кордон між двома країнами.

Міст через Дністер

На другу сторону річки можна проїхати по залізнодорожному мосту, який з'єднує дві країни, звичайно купивши квиток на поїзд і пройшовши через митницю.
Погулявши по берегу Дністра, трохи захоплюємось самим містом, прогулюємося вулицями і не забуваємо, що через пару годин у нас поїзд назад.


Знову вокзал

Повернувшись на вокзал, затарюємося квитками на зворотний проїзд і ще трохи чекаємо поки до составу з чотирьох вагонів, які так і стояли і чекали нас, не приїде і не пристикується дизель. Перед самим від'їздом поїзда кількість народу на вокзалі не сильно то й збільшилась, мабуть тут завжди так.
Вже сидимо в поїзді і чекаємо відправлення, яке на кілька хвилин затримується. Проходить три хвилини і на сусідню колію під'їжджає Москва-Кишинів - одноколійка вільна, можна їхати :)
Дорогу назад майже всю проспали і проснулись вже біля Бару (містечко таке). І тут знову той страшний "церковний гул", який ми вже чули вранці, коли їхали в іншу сторону. Трохи сонні зразу почали прикидати де джерело звуку, висовували голову з вікна і вслухувались в гул поїзда, так як вже стало ясно, що це особливість цього участка залізної дороги. Добре, шо тьотя, постійний клієнт цього поїзда, які підсіла в Бару зразу нам підказала в чому справа. Каже, шо таке сталося після того як рейки на цьому участку поміняли. Зразу, після зміни рейок, взагалі страшно було їхати, каже, спецефекти були просто скажені, а зараз трохи притихло. Ото така прикольна особливість залізнодорожного полотна. В Жмеринку ми приїхали вже під вечір.