На головну Команда  | 
Козятин УКР | РУС
Історія сучасного Козятина починається в кінці XIX століття, після того як тут була прокладена залізна дорога. Поступово розвивається інфраструктура по обслуговуванню залізничної колії і споруджуються помешкання для залізничників. В 1874 році біля залізничної станції розростається містечко, яке отримує назву сусіднього села Козятин. Село Козятин можна і зараз побачити на карті не далеко від сучасного залізничного міста Козятин.

Старий залізничний вокзал

В 1888 році починає будуватись той Козятин, який ми звикли бачити з вікна поїзда, коли їдемо з Києва в Одесу чи Львів. З 1888 по 1889 рік будується новий вокзал. В той час це був верх інженерної думки. Шикарні зали чекання, чудовий буфет, освітлення електричними лампочками.

Козятин пасажирський

Новий вокзал починає обслуговувати велику кількість пасажирів, які з'їжджаються сюди з Київського, Одеського, а також з теперішнього Шепетівського і Христинівського напрямків. Так як зараз рух по Христинівському напрямку став значно спокійнішим ніж в часи царської імперії, а пасажирські поїзди на участку Київ - Жмеринка рухаються без пересадки по станції Козятин, то в основному в Козятині відбувається пересадка на Шепетівку або Житомир.

Козятин пасажирський

Козятин це мега станція, де стикується ціла купа приміських електричок і дизелів. Козятин це кінцева зупинка електричок з Київа, звідси стартують електрички на Шепетівку, на Жмеринку через Вінницю, також звідси їдуть дізеля на Хриситнівку, Погребище, Жашків, Житомир.

Козятин пасажирський

Більш чим за 100 років існування вокзал трохи втратив свою форму. Видно шо його час від часу намагалися реставрувати - підфарбовували, підбілювали, трошки штукатурили, навіть деякі двері поміняли. Процес реставрації був трохи дивний. Чи то краски не хватило шоб домалювати, чи то реставратори вчасно схаменулися і зрозуміли шо це є пам'ятка архітектури і відновленням вокзалу краще хай займуться справжні реставратори. В багатьох місцях видно шо робота по реставрації закінчилась зненацька. В деяких місцях свіжа штукатурка вже встигла обсипатись, а під нею видно гарненькі кірпічі, покладені сюди ще при царі.

Спроба реставрації

Після утворення радянського союзу структура залізних доріг не змінюється і Козятин як і раніше залишається частиною південно-західної залізниці, утвореної ще за часів царської імперії. За часів правління радянської влади міняється оформлення вокзалу, касові зали і зали чекання прикрашаються відповідними символами і постатями епохи.

Касовий зал

Ілліч біля розкладу руху поїздів

Ленін на вокзалі не один. Крім Леніна, який діжурить біля розкладу, ще один сидить в обнімку з піонерами в безплатному залі чекання.

Ленін номер 2

Більш того, якшо вийти з касового залу до стоянки таксистів, то там стоятиме Ленін номер три. Скульптура трохи потріскана, але безумовно історична.

Ленін номер 3

Скульптурний ансамбль вокзалу продовжують представники робочого класу. Робітниця з яблуками і робітник з снопом.

Скульптури робітників

З самого початку Козятинський вокзал проектувався з розрахунком на комфорт пасажирів. Просторі зали очікування були шикарно оформлені і освітлювались електричними лампами. Буфет, в якому багато років назад пасажири південно-західної залізниці могли непогано поїсти, в майже незмінному вигляді зберігся до нашого часу. Але тепер тут розміщується банальний кабак, основна спеціалізація якого це гулянки всяких свадьб і інших масових звеселяючих міроприємств.

Буфет

Буфет

Безплатний зал чекання виглядає простіше ніж колишній буфет, але можна припустити шо раніше тут також було гарно і комфортно. В деяких місцях видно шо архітектура вокзалу зазнала деяких змін, стіни по простому помальовані фарбою, а зверху на стелі висить звичайна домашня люстра.

Зал очікування

Через станцію Козятин щоденно проходить близько сотні пасажирських поїздів і ще більше товарних. Крім того в Козятині формується велика кількість товарних составів. Тут же проводиться сервісне обслуговування рухомого складу залізниці.

Козятин

Локомотивне депо Козятина одне з провідних на Південно-Західній залізниці. Депо було засноване в 1871 році ще за часів царської імперії. Зараз депо займається ремонтом, модернізацією і обслуговуванням локомотивів і їхніх двигунів. Саме Козятин проводить обслуговування локомотивів ВЛ-80.

Локомотивне депо Козятин імені братів Валдаєвих

В районі депо рух поїздів досить інтенсивний, крім поїздів, які їздять по ділах в депо, рядом формуються товарні состави і манєврові локомотиви частенько гасають з таким інтервалом і швидкістю шо перейти ціле поле рейок просто нереально. Як тільки останній локомотив проїжджає по рейках, купа бажаючих попасти на іншу сторону міста з усієї сили перебігає через колії шоб якийсь поїзд знов не загородив перехід.

Переход рейок

Біля депо стоїть паровоз з індексом ОВ-001. Козятинські інженери відновили його власними силами з підручних матеріалів і встановили на честь 135 річчя з дня заснування локомотивного депо.

1871 - 2006. Встановлено на честь 135 річчя з дня заснування локомотивного депо Козятин Південно-Західної залізниці

Не далеко від вокзалу, по Київській платформі на постаменті встановлено грузовий паровоз Л-2309. Під паровозом написано, що він встановлений тут на честь 70-річчя великого жовтня.

Паровоз Л-2309

Збоку до паровозу прикріплена табличка з меморіальним написом: "Установлен на вечную стоянку в память о боевых и трудовых традициях Казатинских железнодорожников. Август 1987 года."

Водонапорна башня

Відходимо трохи далі від залізниці і потроху починаємо занурюватися в місто. В районі паровоза, з іншої сторони залізнодорожних полотен, стоїть водонапорна башня, яку легко можна віднести до періоду кінця XIX - початку XX століття.
Башня частково охороняється місцевою владою, кажуть шо операторам мобільного зв'язку не дозволили монтувати своє обладнання на цій висотній споруді.
1 2