|
Іванівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат
|
Машиніст зник по своїх невідкладних ділах, а священик направив мене до замку графа Холоневського. Каже, йди, там є на шо подивитись. Колись тут жив граф Холоневський.
|
Замок графа Холоневського
|
Коли я крутився біля костьолу і фоткав гніздо ворон, то краєм ока поглядав на цей замок, але із-за густих дерев і кущів він не справив на мене грандіозного враження.
|
Замок
|
Підійшовши ближче, я, м'яко кажучи, був трохи шокований. Переді мною стояв справжнісінький замок з усіма необхідними такій будівлі атрибутами. Зараз тут розташована школа-інтернат і фасад будівлі гарно розфарбований, як і личить бути навчально-виховному закладу. Але з протилежного боку будівля виглядає вже не так святково - час і нестача фінансування поступово руйнують маєток Холонівських.
|
Вежа
|
Зліва і справа від центрального входу в замок стоять дві вежі. Права вже переобладнана в приміщення для господарчих потреб. А от ліва - більш цікава, і має практично первісний вигляд.
|
Вежа
|
Праворуч від замку розташований дитячий спортивний майданчик. З цього боку кипить щоденне життя школи-інтернату. А от ліва сторона замку ховається в густих хащах, і саме ця сторона замку потребує хоча б мінімального обслуговування.
|
Ліва сторона замку
|
Замок був добре укріплений, і за словами мого, вже знайомого священика, був оточений глибоким ровом з водою. Але зараз захисний рів втратив свою оборонну функціональність.
Обійшовши замок, з'ясувалось, шо позаду є ще дві вежі. Одна з них трансформована в підсобне приміщення і на вежу вже не дуже схожа. А от інша має чудовий вигляд.
|
Замок
|
|
Замок
|
В радянські часи навпроти замку збудували державну контору, ймовірно намагаючись затьмити велич замку красотою колон сільради.
|
Контора
|
Черговий етап дослідження Іванова - залізна дорога, яка проходить через це село. На початку XX століття через Іванів прокладають вузькоколійну залізницю, яка з'єднує містечко Калинівка Вінницької області і місто Бердичів Житомирської. Цей відрізок залізної дороги був частиною величезної вузькоколійної системи, яку зараз називають Гайворонською вузькоколійкою.
|
Перегін Калинівка - Хмельницький
|
Машиніст, з яким мені сьогодні пощастило поговорити на залізничні теми, розповів, шо вузька колія була остаточно розібрана в 1957 році XX століття, а в 1958 році широка колія була вже повністю функціональною. Крім того, нова залізна дорога була прокладена вже не до Бердичева, а до Хмельницького.
|
Насип
|
На околиці села, за старим єврейським кладовищем, поруч з існуючою залізною дорогою, добре видно залишки старого насипу по якому проходила вузькоколійка.
|
Насип
|
Нову залізну дорогу проклали в кількох сотнях метрів від вузькоколійки. Шоб доторкнутись до історії мені довелось видряпатись на старий вузькоколійний насип і з цієї історичної висоти оцінити теперішню залізну дорогу.
|
Залізничний міст через річку Снивода
|
Пасажирську залізничну станцію в Іванові названо на честь графа Холоневського. Саме завдяки його посильній фінансовій підтримці залізна дорога пройшла через Іванів. Залізнична станція Холоневська знаходиться в Іншому кутку села. Від моста через річку Сниводу, де я роздивлявся старий вузькоколійний насип, до станції треба прочовгати пару кілометрів.
|
Станція Холоневська
|
Пасажирська станція Холоневська вражає своїм домашнім затишком. Маленький гарненький вокзальчик окрім манюнього залу очікування радує нормальною касою, яка може продати вам квиток на будь-який пасажирський поїзд. Через Холонівську проїжджає всього-навсього дві пари поїздів на день. 617 Київ - Хмельницький і 624 Кам'янець-Подільський - Київ.
|
МПС
|
Звичайно назад на Вінницю я вирішив їхати поїздом. Купляю в касі квиток в загальний вагон 618-го поїзда Хмельницький - Київ. Їхатиму до станції Гулівці, а там вже пересяду на електричку до Вінниці.
|
Локомотивне депо. Станція Холоневська
|
До прибуття мого 618-го ще дві години, які я вирішив витратити на огляд навколовокзальної території. Колись Холоневська була потужною станцією. Не далеко від вокзалу є залишки локомотивного депо, в якому обслуговувались вузькоколійні локомотиви.
|
Залишки насипу
|
Від вузької колії лишився високий насип, який веде до депо. Але депо вже давно не функціонує, на його території зараз працює лісопилка.
|
618 Хмельницький - Київ
|
За пів години до прибуття поїзда привокзальна площа наповнилась студентами, бажаючими їхати, очевидно, що до Київа. Не чекав, шо станція Холонівська користується такою популярністю. З запізненням в 10 хвилин до платформи пригуркотів 2М62 з десятком вагонів до Києва. 618-й, проїхавши неелектрифіковану ділянку залізниці до Калинівки, виїжджає на електрифіковану лінію Жмеринка - Козятин. Це один з не багатьох поїздів на дизельній тязі, які їдуть по електрифікованій ділянці залізниці, крім того, поїзд зупиняється на таких зупинках, які одвічно вважалися зупиночними платформами приміських електричок.
|
618 Хмельницький - Київ. Станція Гулівці
|
Розштурхавши провідниць, виходжу в Гулівцях. Дуже довго чекати тут не довелось, електричка Козятин - Жмеринка, через Вінницю, пригналась хвилин через 40.
|
Станція Гулівці. Електропоїзд Козятин - Жмеринка
|
|