На головну Команда  | 
Іванів УКР | РУС

Іванівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

Машиніст зник по своїх невідкладних ділах, а священик направив мене до замку графа Холоневського. Каже, йди, там є на шо подивитись. Колись тут жив граф Холоневський.

Замок графа Холоневського

Коли я крутився біля костьолу і фоткав гніздо ворон, то краєм ока поглядав на цей замок, але із-за густих дерев і кущів він не справив на мене грандіозного враження.

Замок

Підійшовши ближче, я, м'яко кажучи, був трохи шокований. Переді мною стояв справжнісінький замок з усіма необхідними такій будівлі атрибутами. Зараз тут розташована школа-інтернат і фасад будівлі гарно розфарбований, як і личить бути навчально-виховному закладу. Але з протилежного боку будівля виглядає вже не так святково - час і нестача фінансування поступово руйнують маєток Холонівських.

Вежа

Зліва і справа від центрального входу в замок стоять дві вежі. Права вже переобладнана в приміщення для господарчих потреб. А от ліва - більш цікава, і має практично первісний вигляд.

Вежа

Праворуч від замку розташований дитячий спортивний майданчик. З цього боку кипить щоденне життя школи-інтернату. А от ліва сторона замку ховається в густих хащах, і саме ця сторона замку потребує хоча б мінімального обслуговування.

Ліва сторона замку

Замок був добре укріплений, і за словами мого, вже знайомого священика, був оточений глибоким ровом з водою. Але зараз захисний рів втратив свою оборонну функціональність.


Обійшовши замок, з'ясувалось, шо позаду є ще дві вежі. Одна з них трансформована в підсобне приміщення і на вежу вже не дуже схожа. А от інша має чудовий вигляд.

Замок

Замок

В радянські часи навпроти замку збудували державну контору, ймовірно намагаючись затьмити велич замку красотою колон сільради.

Контора

Черговий етап дослідження Іванова - залізна дорога, яка проходить через це село. На початку XX століття через Іванів прокладають вузькоколійну залізницю, яка з'єднує містечко Калинівка Вінницької області і місто Бердичів Житомирської. Цей відрізок залізної дороги був частиною величезної вузькоколійної системи, яку зараз називають Гайворонською вузькоколійкою.

Перегін Калинівка - Хмельницький

Машиніст, з яким мені сьогодні пощастило поговорити на залізничні теми, розповів, шо вузька колія була остаточно розібрана в 1957 році XX століття, а в 1958 році широка колія була вже повністю функціональною. Крім того, нова залізна дорога була прокладена вже не до Бердичева, а до Хмельницького.

Насип

На околиці села, за старим єврейським кладовищем, поруч з існуючою залізною дорогою, добре видно залишки старого насипу по якому проходила вузькоколійка.

Насип

Нову залізну дорогу проклали в кількох сотнях метрів від вузькоколійки. Шоб доторкнутись до історії мені довелось видряпатись на старий вузькоколійний насип і з цієї історичної висоти оцінити теперішню залізну дорогу.

Залізничний міст через річку Снивода

Пасажирську залізничну станцію в Іванові названо на честь графа Холоневського. Саме завдяки його посильній фінансовій підтримці залізна дорога пройшла через Іванів. Залізнична станція Холоневська знаходиться в Іншому кутку села. Від моста через річку Сниводу, де я роздивлявся старий вузькоколійний насип, до станції треба прочовгати пару кілометрів.

Станція Холоневська

Пасажирська станція Холоневська вражає своїм домашнім затишком. Маленький гарненький вокзальчик окрім манюнього залу очікування радує нормальною касою, яка може продати вам квиток на будь-який пасажирський поїзд. Через Холонівську проїжджає всього-навсього дві пари поїздів на день. 617 Київ - Хмельницький і 624 Кам'янець-Подільський - Київ.

МПС

Звичайно назад на Вінницю я вирішив їхати поїздом. Купляю в касі квиток в загальний вагон 618-го поїзда Хмельницький - Київ. Їхатиму до станції Гулівці, а там вже пересяду на електричку до Вінниці.

Локомотивне депо. Станція Холоневська

До прибуття мого 618-го ще дві години, які я вирішив витратити на огляд навколовокзальної території. Колись Холоневська була потужною станцією. Не далеко від вокзалу є залишки локомотивного депо, в якому обслуговувались вузькоколійні локомотиви.

Залишки насипу

Від вузької колії лишився високий насип, який веде до депо. Але депо вже давно не функціонує, на його території зараз працює лісопилка.

618 Хмельницький - Київ

За пів години до прибуття поїзда привокзальна площа наповнилась студентами, бажаючими їхати, очевидно, що до Київа. Не чекав, шо станція Холонівська користується такою популярністю. З запізненням в 10 хвилин до платформи пригуркотів 2М62 з десятком вагонів до Києва. 618-й, проїхавши неелектрифіковану ділянку залізниці до Калинівки, виїжджає на електрифіковану лінію Жмеринка - Козятин. Це один з не багатьох поїздів на дизельній тязі, які їдуть по електрифікованій ділянці залізниці, крім того, поїзд зупиняється на таких зупинках, які одвічно вважалися зупиночними платформами приміських електричок.

618 Хмельницький - Київ. Станція Гулівці

Розштурхавши провідниць, виходжу в Гулівцях. Дуже довго чекати тут не довелось, електричка Козятин - Жмеринка, через Вінницю, пригналась хвилин через 40.

Станція Гулівці. Електропоїзд Козятин - Жмеринка
1 2

4 травня 2009