Старт першої серйозної поїздки 2011-го року був запланований від залізничної станції Зятківці у Вінницькій області.
|
Станція Зятківці
|
В той час коли полки плацкартних вагонів прогиналися від пасажирів, бажаючих доїхати з Києва до Одеси, зі станції Христинівка до Одеси відправився 609-й поїзд, який тяг за собою 12 напівпустих вагонів.
|
Станція Одеса-Головна
|
Прикупивши в пристанційному магазині трохи продуктів, в 20:41 я застрибнув в сьомий вагон 609-го поїзда Христинівка - Одеса і прокинувся вранці вже наступного дня від стусанів провідниці. За вікнами вже виднілася першотравнева Одеса...
|
Одеса-головна, колія 10
|
Останнім часом кількість електричок з Одеси до Білгород-Дністровського зменшилась до критичного мінімуму. Тому 686-й поїзд Одеса-Ізмаїл, з експериментальним тимчасовим графіком руху виявився більш чим зручним. В 6.52 ранку відправляємось з 10-ї колії в складі 4-х вагонів.
|
Розводний міст через Дністровсько-Цареградське гирло
|
Найбільш цікавий шматок маршруту проходить по косі, яка розділяє Дністровський лиман і Чорне море. Приблизно посередині коса розривається Дністровсько-Цареградським гирлом, з розводним мостом. Проїжджаємо мимо розташованого на косі містечка Затока. Зараз тут більш-менш спокійно - мільйон санаторіїв знаходяться в режимі повної бойової готовності - через якихось один-два тижні розпочнеться безпощадний штурм Затоки відпочиваючими з усього світу.
|
Залізничний вокзал Білгород-Дністровський
|
Ще якихось 15 хвилин і під'їжджаємо до станції Білгород-Дністровський. Зупинка поїзда 20 хвилин - далі електрифікації немає і електровоз Вл-80 міняють на потужного і смердючого 2ТЭ116.
|
Білгород-Дністровський
|
Обдивившись вокзал і привокзальну площу, занурююсь в центр міста. Перше враження досить приємне - спокійні вулички, людей не багато, інколи навіть аж занадто безлюдно.
|
Білгород-Дністровський
|
Час від часу місто дуже нагадує Ізмаїл. Та воно й не дивно, до 1940-го року це все була Румунія. До речі кордон між СРСР і Румунією проходив десь тут, біля Білгород-Дністровського.
|
Пам'ятка історико-культурної спадщини
|
Орієнтуватися в Бєлгороді дуже легко. Всі основні вулиці під конус сходяться до самої центрової точки міста - фортеці.
|
Кінотеатр Октябрь
|
Роздивляючись старі хатки і радянські новобудови, взяв курс на північ по вулиці Комсомольській, яка привела до самої фортеці.
|
Білгород-Дністровська фортеця
|
Білгород-Дністровська фортеця - стратегічна оборонна споруда XIII - XV століття. Точних даних про те, хто почав будувати фортецю немає, але в XIV столітті Бєлгород відійшов до Молдавського князівства і великий об'єм будівельних робіт був виконаний Молдаванами. Фортеця була важливим оборонним об'єктом, і призначалася для оборони від Турків, які в цілях наживи нещадно атакували береги сучасної Одеської області.
|
Рів шириною приблизно 14 м
|
В XV столітті Турки таки прорвали оборону і захопили фортецю. Місто було перейменоване в Аккерман - з турецької Біла Фортеця (ak - білий, kermen - цитадель, фортеця). Турецька назва Аккерман залишилась в міста на кілька сотень років аж до приходу радянської влади в 1940-х роках.
|
Фортеця Аккерман
|
Прорватись в фортецю я рішив з тієї ж сторони звідки її атакували Турки - зі сторони лиману. Але височезна неприступна стіна з невеличкими загратованими воротами викликала тільки відчуття нудьги. Навколо ні одної живої душі, тільки неймовірні полчища змужнілих на берегах Дністровського лиману гігантських комарів кружляють навколо, намагаючись затягнути до себе в логово чергову жертву. З цього боку фортеця чомусь здалася мені старою недобудованою школою, будівництво якої закинули ще на початку 90-х років. Така школа стоїть майже в кожному селі і оживає вона тільки по вихідних, коли місцеві пацани забігають сюди пограти в войнушки.
|
Центральний вхід до фортеці
|
Обійшовши по периметру вздовж фортечних мурів, вийшов до центрального входу. Тут обстановка вже значно веселіша. Разом зі мною до центральних воріт підтягнулись і продавці сувенірних цяцьок, ожививши обстановку. А коли через пів години під'їхав здоровенецький автобус з купою диких туристів - остаточно стало зрозуміло, що фортеця живе і здравствує.
|
Внутрішня стіна між дворами
|
Першопочатково фортеця складалася з 4-х дворів, зараз вона фактично розділена пополам. В одному з дворів знаходиться цитадель, яка була чимось типу сучасної адміністративної будівлі. По кутках цитаделі збудовані башні, в кожної з яких було своє призначення.
|
Цитадель
|
|
Цитадель
|
Плентаючись за екскурсійною групою наслухався всіляких дивних історій про цитадель, якими екскурсовод залякував своїх туристів.
|
Фортеця
|
|
Воїни Аккермана
|
Не зважаючи на древній вік фортеці, її стіни залишились майже в первозданному вигляді, тому можна видряпатися по кам'яних сходах на стіну і пробігтися по периметру фортеці, відчувши себе воїном Аккермана.
|
Вежа Пушкіна
|
Білгород-Дністровська фортеця виникла на основі древнього міста Тіра, залишки якого можна пороздивлятися біля центрального входу. Під час розкопок тут було знайдено море дірявих глечиків і різноманітних знарядь праці. Це просто неймовірно, якось аж не віриться, що ці кам'яні підмурки простояли тут стільки часу...
|
Античне місто Тіра - IV ст. до н.е. - IV ст. н.е.
|
Спускаючись від фортеці, вниз по берегу лиману, зустрічаю річковий вокзал. Зараз це закинуте морською навігацією місце. На пірсах днюють і ночують рибаки, а вокзал в основному виконує функцію кабака.
|
Річковий вокзал
|
Час піджимає і я вирушаю назад до вокзалу. Погулявши в центрі міста, виходжу на вулицю Ізмаїльську, роздивляюсь Свято-Миколаївську церкву і прихожу на жд вокзал.
|
Свято-Миколаївська церква
|
Дві пари електричок з Одеси до Бєлгорода виглядають досить бідно, по зрівнянню з тією кількістю автобусів, які мотаються по цьому ж маршруту. Автобуси з Білгород-Дністровського до Одеси їздять як від жд вокзалу так і від автостанції, яка розташована поруч, через дорогу.
|
Автостанція Білгород-Дністровський
|
Основний перевізник пасажирів з Бєлгорода до Одеси - маршрутка №560. Інтервал руху 15-20 хвилин. Час в дорозі - трохи менше двох годин. Але літають вони з скаженою швидкістю, тому якшо є можливість - краще поїхати електричкою, тим більше їде вона приблизно стільки ж часу скільки і маршрутка.
|