На головну Команда  | 
Експедиція Помічна - Голованівськ - Гайворон - Рудниця УКР | РУС
Все почалось з того, шо в розкладі приміських поїздів одеської залізниці я обнаружив поїзд 969 Помічна - Голованівськ. Проїхатись майже пустим дізельом по невідомому маршруту це завжди дєло почьотне. Подивившись на карту, стало ясно, шо 969-й це мега-маршрут, так як в Голованівську він стикується з вузькоколійним маршрутом Голованівськ - Гайворон.

Вінниця. Вечір від'їзду. 20.37

Прийшлося довгенько поламати собі голову шоб придумати як приїхати в потрібний час з Вінниці до Помічної. Але після того як змінився розклад 969-го і поїзд почав їздити по 1,5,6 днях тижня, проблема рішилась сама собою.
З нашої сторони до Помічної класно їхати 22-им Львів - Донецьк. Поїзд їде через Жмеринку, але це не проблєма - купляємо у Вінниці квитки на 115-й Харків - Трускавець і доїжджаєм ним до Жмеринки.

22 Львів - Донецьк

В 21.39 вискакуємо В Жмеринці і ще близько години чекаємо наш 22-й поїзд, який прибуває з невеликим запізненням. Погрузившись в сонний вагон, випрошуємо в провідниці гаряченького чайку і завалюємося подрихнути. Завтра в 5.15 прибуття до Помічної.

Помічна

Виявилось що в Помічній в 5.15 ранку офігенно холодно. Забігши до вокзалу погрітись ми були приємно здивовані чистеньким і зовсім не смердючим вокзалом. Крім нас в залі чекання сиділо ще чоловік тридцять, всі вони трохи пізніше срубались на прибувший для посадки приміський поїзд Помічна - Котовськ.

Поїзд Помічна - Котовськ

Перша хохма дня - це приміський поїзд Помічна - Котовськ. Коли його подали на посадку, то я аж ніяк не був готовий був побачити, те, шо під'їхало до платформи. До бахмачського перону під'їхав електровоз ВЛ40 з причепленими до нього двома затасканими плацкартними вагонами. Весь вокзал, крім нас і ще одного пацанчика, вискочив на посадочну платформу і заштовхався у вагони, показуючи строгим тьотям білєти.

Помічна. 6.10 ранку

Через пару хвилин після відправки поїзда Помічна - Котовськ об'явили, шо до бахмачського перону подається на посадку наш поїзд Помічна - Голованівськ. Поїзд Помічна - Котовськ ше круто виглядав по зрівнянню з тим, чим ми мали їхати до Голованівська.

969 Помічна - Голованівськ

В променях червоного ранкового сонця, з-поміж товарних вагонів виплив ЧМЭ3, який тащив за собою один плацкартний вагон - оце і є приміський 969-й поїзд Помічна - Голованівськ.

Підготовка до виїзду

В вагон крім нас двох з Ромою заліз ще один пацанчик, той який не сів на поїзд Помічна - Котовськ. Оце і все населення вагона загальною кількістю три пасажира і одна провідниця. Строго по розкладу, рівно в 6.25 поїзд відправляється.

Вагон

От і збулась мєчта ідіота. Я сижу в 969-му поїзді Помічна - Голованівськ і кайфую від того шо я тут сижу. І даже офігенна холодюка, яка була в вагоні не могла поламати того кайфу.

Щасливий пасажир

Перших 50 кілометрів від станції Помічна до станції Підгородня їхали веселенько, на зупинках ніхто не заходив і не виходив, а ЧМЭ3 на цьому участку добряче розганявся до 60 км/год.

Станція Підгородня

В Підгородній ми поняли шо ми не одні такі. В вагон погрузилось п'ятеро німців з фотоапаратами в руках і здоровенецькими рюкзаками за спиною. Крім братів по розуму в вагон нагрузилось ще з два десятка народу. Їхати стало ше веселіше.

Брати по розуму

Після Підгородньої поїзд повертає в сторону Голованівська і їде по одноколійному не електрифікованому участку залізниці. Так як рядом стоїть Побузький ферронікелевий комбінат, то якість залізної дороги тут пристойна і ЧМЭ3 проходить круті повороти на неймовірній швидкості.

Міст

Участок дороги від Підгородньої до Голованівська проходить через якісь поля і майже всю дорогу даже на горизонті не було видно признаків якогось села чи хутора.

Голованівськ

Ще трохи більше години руху і ми приїжджаєм в Голованівськ. Станція Голованівськ це унікальне місце, де паралельно живуть широка і вузька колії. Станція обслуговує два залізничних маршрута: Помічна - Голованівськ і вузькоколійний Голованівськ - Гайворон. Обидва маршрута дуже добре стиковані по часу і без проблем можна пересісти з одного поїзда на інший.

Станція Голованівськ Одеської залізниці

Маршрут Помічна - Голованівськ був вузькоколійним. Колія 750 мм була розібрана в 2002 році, її залишки у вигляді шпал і насипу ми дуже добре бачили поки їхали 696-м поїздом з Помічної.

Прибуття поїзда Гайворон - Голованівськ

Подія всього дня - це прибуття до Голованівська поїзда Гайворон - Голованівськ. Поява на горизонті ТУ2-179 зчинила на вокзалі неабияку метушню. Ми, разом з німцями, не бажаючи пропустити таку важливу подію, розбіглися по всій довжині під'їзної колії, зайнявши вигідні позиції для фоткання поїзда.

Гайворон - Голованівськ

ТУ2, під'їхавши до вокзалу, стає поруч з ширококолійним ЧМЭ3 на почотну першу колію, шо лишній раз доказує, шо першою тут була вузька колія, а широку проклали пізніше.

Помічна - Голванівськ і Гайворон - Голованівськ

Состав Гайворон - Голованівськ складається всього-навсього з одного вагона. Місцевість по якій їде поїзд не густо населена і з головою хватає одного вагона шоб перевезти всіх хто хоче їхати.

Маньоври

Поманєврувавши по стрєлках, машиніст вчепив локомотив з іншої сторони вагона і підігнав состав ближче до вокзалу. Відправлення поїзда з Голованівська в Гайворон в 11.15, їздить поїзд по п'ятницях, неділях і понеділках.


В вагоні

Купивши в касі вокзалу квитки до Гайворона, загружаємось разом з німцями в малесенький вагон і чекаємо відправлення. П'ятеро німців з гігантськими рюкзаками, нас двоє та ще кілька мєсних пасажирів загрузили вагон майже під зав'язку.
1 2